About


εργοτάξιο
Δεν ξέρω και πάρα πολλά από blogs, ή ιστολόγια. Όμως όπως όλοι έχω τις απόψεις μου και τις ιδέες μου και σε μια κρίση εξωστρέφειας το 2010 αποφάσισα να τις εξωτερικεύσω σε ένα μέσο που δεν θα εξαρτάται (πολύ) από άλλους όπως τα λοιπά κοινωνικά δίκτυα και η πληροφορία δεν θα χάνεται μετά από λίγο. Θα χαρώ να μοιραστώ απόψεις και να διορθωθώ όταν έχω λάθος!


Προσπαθώ να γράφω σωστά Ελληνικά, καθώς θα μοιράζομαι τα θέματα που με απασχολούν, είτε είναι κωμικά ή σοβαρά, ενώ θα προσπαθήσω να μην διαδίδω ειδήσεις ή πληροφορίες που δεν είναι εξακριβωμένες. Εκτιμώ το δημιουργικό διάλογο και αποφεύγω τις χωρίς λόγο διαφωνίες και συζητήσεις.

Δεν θεωρώ το μέσο προέκταση του facebook ή του google+, γι' αυτό δεν θα ήθελα να μοιραστώ προσωπικά στοιχεία μου (εκτός από αυτά που γράφω στις δημοσιεύσεις καμιά φορά). Δίνω όμως τα στοιχεία από όλες τις διαδικτυακές μου παρουσίες, όποιος θέλει μπορεί να βρει λεπτομέρειες ή να επικοινωνήσει μαζί μου.

Ευχαριστώ

Μάριος Παπαγεωργίου

Αναζήτηση

Thursday, March 18, 2010

ΙΚΑ, ΤΣΜΕΔΕ και Ασφάλεια

Μικρή ιστορία, καθημερινής Ελληνικής τρέλας!

Είμαι μηχανολόγος μηχανικός, υπάλληλος ιδιωτικής εταιρείας. Μέχρι που προσλήφθηκα στην εταιρεία, ήμουν ελεύθερος επαγγελματίας, με ασφάλεια το ΤΣΜΕΔΕ. Από τότε που προσλήφθηκα, η εταιρεία ανέλαβε τις πληρωμές του ασφαλιστικού ταμείου.

Όταν πήρα τις πρώτες πληρωμές στα χέρια μου, πρόσεξα ότι είχα σε μηνιαία βάση και (γενναίες) κρατήσεις ΙΚΑ. Όταν ρώτησα περί τίνος πρόκειται, μου είπαν ότι το ΙΚΑ το πληρώνουμε για την πληρωμή σε περίπτωση απουσίας από την εργασία για λόγους ασθένειας. Δεν το έψαξα περισσότερο επειδή μου αρέσει πολύ που τα κάνουν άλλοι αυτά για μένα και εδώ που τα λέμε δεν νομίζω να έχουν και επιλογή για το πώς θα τα κάνουν...

Η ιστορία αρχίζει την ημέρα που αρρώστησα και έπρεπε να λείψω για πρώτη φορά! Περίπου πριν ένα χρόνο, λόγω μιας περίεργης αλλεργίας που με χτύπησε στη γλώσσα, δεν μπορούσα ούτε να μιλήσω, και η γιατρός του ΣΥΓΓΡΟΥ μου έδωσε 8 ημέρες άδεια. Στο κακό μου το χάλι λοιπόν, έκατσα σπίτι, και σε περίπου μια εβδομάδα ήμουν καλύτερα, με είδε η ίδια γιατρός και είπε ότι μπορώ να επιστρέψω στην εργασία μου.

Στο μεταξύ από το λογιστήριο μου είπαν ότι το χαρτί που έδωσε η γιατρός του νοσοκομείου δεν αρκεί για την άδεια... και ότι θα πρέπει να τους στείλω χαρτί από το ΙΚΑ.

Την πρώτη ημέρα που πήγα για δουλειά, στον δρόμο, σταμάτησα στο ΙΚΑ να πάρω το περίφημο χαρτί. Εκεί έμαθα ότι είχα πάει πολύ αργά για το χαρτί αυτό, ότι έχω τρεις μέρες περιθώριο για να κάνω αυτή τη διαδικασία, και ότι αναγκαστικά θα μου αρνηθεί το "σύστημα" την έγκριση... Το "σύστημα" είναι ο υπολογιστής!! Όντως, το ρημάδι το σύστημα μου την αρνήθηκε, αλλά όπως είχα το δικαίωμα, κατέθεσα γραπτά τη διαφωνία μου, η οποία θα περνούσε από επιτροπή για να εγκριθεί, σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα... επιπλέον, ζήτησα και επίσπευση!! γραπτά!!...

Σε περίπου 3-4 μήνες, κλήθηκα να παραστώ στην επιτροπή, η οποία (μετά από μια δύο ώρες αναμονής) με είδε.... με ρώτησε γιατί άργησα να καταθέσω τα χαρτιά μου... και μετά μου έδωσε την έγκριση για να πληρωθώ!

Τα αξιοσημείωτα της ιστορίας είναι δύο:

1. Έχω ιατροφαρμακευτική περίθαλψη από το ΤΣΜΕΔΕΕΤΑΑ), που σημαίνει ότι δεν μπορώ να πάω σε γιατρό του ΙΚΑ να με εξετάσει... ΑΛΛΑ αν ο γιατρός που θα πάω μου γράψει άδεια, πρέπει στο καπάκι να πάω στο ΙΚΑ να με δει ο ελεγκτής και να μου δώσει το μαγικό χαρτάκι... αλλιώς απλά θα πρέπει να πάρω κανονική άδεια από τη δουλειά!

Και για να το συνδέσω με την ιστορία μου: Την ημέρα που έντρομος περίμενα τον γιατρό στο νοσοκομείο να μου πει τι έχω.... που μου έκανε την ένεση κορτιζόνης και δεν μπορούσα ούτε νερό να πιώ... μετά από όλη την ταλαιπωρία του νοσοκομείου (με περιθώριο τρεις ημέρες) έπρεπε να περάσω και από νέα ταλαιπωρία, αυτή του ΙΚΑ, για να μου πουν ότι όντως πρέπει να πάρω άδεια... μοναδικό...

2. Το "σύστημα¨ έχει γίνει μια πολύ ωραία δικαιολογία, για να τραβάνε οι υποθέσεις σε χρόνο, να τρέφονται οι "επιτροπές" και να ασχολούνται όλοι με κάτι. Αδυνατώ να πιστέψω ότι δεν μπορεί να υπάρξει τρόπος, η άρνηση της έγκρισης που έβγαλε το "σύστημα" να μην μπορεί να ξεπεραστεί επί τόπου, και να τελειώσει εκεί το ζήτημα.

Περαστικά!

No comments:

Post a Comment