About


εργοτάξιο
Δεν ξέρω και πάρα πολλά από blogs, ή ιστολόγια. Όμως όπως όλοι έχω τις απόψεις μου και τις ιδέες μου και σε μια κρίση εξωστρέφειας το 2010 αποφάσισα να τις εξωτερικεύσω σε ένα μέσο που δεν θα εξαρτάται (πολύ) από άλλους όπως τα λοιπά κοινωνικά δίκτυα και η πληροφορία δεν θα χάνεται μετά από λίγο. Θα χαρώ να μοιραστώ απόψεις και να διορθωθώ όταν έχω λάθος!


Προσπαθώ να γράφω σωστά Ελληνικά, καθώς θα μοιράζομαι τα θέματα που με απασχολούν, είτε είναι κωμικά ή σοβαρά, ενώ θα προσπαθήσω να μην διαδίδω ειδήσεις ή πληροφορίες που δεν είναι εξακριβωμένες. Εκτιμώ το δημιουργικό διάλογο και αποφεύγω τις χωρίς λόγο διαφωνίες και συζητήσεις.

Δεν θεωρώ το μέσο προέκταση του facebook ή του google+, γι' αυτό δεν θα ήθελα να μοιραστώ προσωπικά στοιχεία μου (εκτός από αυτά που γράφω στις δημοσιεύσεις καμιά φορά). Δίνω όμως τα στοιχεία από όλες τις διαδικτυακές μου παρουσίες, όποιος θέλει μπορεί να βρει λεπτομέρειες ή να επικοινωνήσει μαζί μου.

Ευχαριστώ

Μάριος Παπαγεωργίου

Αναζήτηση

Thursday, May 28, 2015

Αυτοκινούμενο - 04 - Μονές ή διπλές ρόδες;

Από ό,τι έμαθα στην πορεία, οι διπλές ρόδες είναι πολύ της μόδας στους "καραβανάδες" της Τουρκίας. Συγγενείς και φίλοι με αυτοκινούμενα λοιπόν μας την έπεσαν κατευθείαν να κάνουμε τη μετατροπή των μονών σε διπλά λάστιχα, για λόγους λέει ασφαλείας, (αλλά και για να δείχνει πιο όμορφο το όχημα, αφού είναι πιο φαρδύ από τη μαμά του και τα λάστιχα φαίνονται περίεργα πιο μέσα). 

Ως μηχανολόγος και λίγο περίεργος άνθρωπος, το έψαξα αρκετά πριν πάρω την απόφαση. Τα σύν της μετατροπής είναι:
  1. Ομορφιά, καθώς δεν φαίνεται αυτό το "χαζό" που οι ρόδες είναι πολύ πιο μέσα από το αμάξωμα του αυτοκινούμενου,
  2. Ασφάλεια, σε περίπτωση που μας πιάσει λάστιχο, και
  3. Υπό συνθήκες, μεγαλύτερη ευστάθεια. 
Τα αρνητικά από την άλλη είναι:
  1. Βάζουμε χέρι σε κάτι εργοστασιακό. Γιατί να το κάνουμε αυτό; Ποιός μου λέει ότι ο μάστορας θα κάνει σωστή δουλειά σε κάτι που έχει υπολογιστεί μετά από μελέτη στο εργοστάσιο;
  2. Μετατροπές και συγκολήσεις στον άξονα του αυτοκινήτου (μπρρρ)
Τελικά μετά από πολύ πίεση, συμφώνησα να το κάνουμε, αν με πείσει ο μάστορας. Πήγαμε λοιπόν, και όντως με έπεισε, επειδή ουσιαστικά είπε ότι δεν θα βάλει χέρι στον άξονα, παρά μόνο θα μεταφέρει μερικούς πόντους τα αμορτισέρ. Ουσιαστικά, όλη η δουλειά θα γινόταν στη ζάντα, η οποία θα ήταν και ενισχυμένη και στο κάτω κάτω θα ζυγοσταθμιστεί... συγκολήσεις και κοψίματα γίνονται σε τόρνο, οπότε και η ευθυγράμμιση δεν θα χάλαγε. Συμφωνήσαμε τιμές, διαστάσεις κλπ, και το αφήσαμε. 

Στην παραλαβή, δεν μετρήσαμε (αν είναι δυνατόν) το νέο φάρδος, με αποτέλεσμα να προκύψει κατά πολύ (περίπου 15 cm) εκτός των προδιαγραφών (μέχει 225 cm) που είχαμε συμφωνήσει. Φυσικά και εκνευρίστηκα, αλλά το όλο θέμα ανήκει στα ρίσκα που θα έπαιρνα, και πλέον το ξεπέρασα. 

Τελικά το επιστρέψαμε, ξανακάναμε τις ρόδες μονές, αλλά προεκτείναμε λίγο τη ζάντα ώστε να δείχνει πιο όμορφο το τελικό πακέτο. Η καρότσα βγήκε, και το αυτοκίνητο παραδόθηκε στον κατασκευαστή για να ξεκινήσει.

Έτσι είναι ο άξονας και η ρόδα από την μαμά του.


Η αποτυχημένη κατασκευή φάρδους 240cm

Η τελική μορφή όπως το αφήσαμε.


No comments:

Post a Comment